آموزش ، اخبار آی تی ، اطلاع رسانی ، ...

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

نحـوه امتیازدهـی به وبلاگ

بعضی مواقع لازم می شود که وبلاگ موردنظر ، مورد ارزیابی قرار بگیره یا مسابقه وبلاگ نویسی برگزار شده و احتیاج به معیارهایی برای تشخیص بهترین وبلاگ داریم ، در این مواقع میتوانیم از جدول زیر استفاده کنیم :

ادامه مطلب...
۲۷ آبان ۹۲ ، ۱۸:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی صادق زاده

محدودیت‌های سرعتی ایجاد شده توسط ISP خود را کشف کنید

چگونه باید متوجه شویم که ISP ما در راه سرعت دانلود و آپلود ما محدودیت ایجاد کرده و آیا اینکه یکسری از ترافیک‌های خاص را ممنوع نموده و درگیر آنچه به اصطلاح «شکل دهی به ترافیک» نامیده می‌شود –Traffic Shaping – شده است یا خیر؟ این موضوعی است که بسیاری از کاربران ‌دغدغه آن را دارند و به هر حال دانستن آن خالی از لطف هم نیست.

ادامه مطلب...
۲۷ آبان ۹۲ ، ۱۲:۵۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی صادق زاده

آشنایی با نرم افزار ریکاوری اطلاعات

این واقعیت که وقتی داده ها از طریق فایلها در سیستم شما ذخیره میشوند، دیگر تقریبا هرگز آنجا را ترک نمیکنند، یک خبر جدید نیست. همانگونه که یک جستجوی ساده در اینترنت به خوبی نشان میدهد که ابزارهای زیادی برای بازیابی فایلهای پاک شده از روی درایوها و حافظه هی جانبی، وجود دارد. بها، اما بر اساس امکانات و قدرت این نرم افزارها متفاوت است.

در این میان تعدادی از نرم افزارهای رایگان وجود دارند که این مسئولیت خطیر را برای کاربران به عهده میگیرند، که یکی از بهترین و قدرتمندترین آنها در کلاس کاری خود، نرم افزار Recuva از شرکت Piriform است.

بعد از اتمام جستجو، نرم افزار در یک نمای لیستی فایلهایی که مورد شناسایی قرار گرفته است را با سه کد مختلف نمایش میدهد: کدهای سبز زرد و قرمز برای نشان دادن درجه سلامت فایلها برای بازیابی است:

ادامه مطلب...
۲۶ آبان ۹۲ ، ۲۰:۳۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی صادق زاده

خون طفل معصوم حسین (ع) چگونه آسمان را خونین کرد؟

شب هفتم محرم الحرام بنابر سنت شیعه، متعلق است به حضرت علی اصغر طفل عطشان امام حسین (ع) که در روز عاشورا با تیر سه شعبه ای که دشمنان نواده پیامبر (ص) بر گلویش نشاندند، به شهادتش رساندند تا واقعه عاشورا از هر منظر نماد مظلومیت محقین باشد اما واقعاً شهادت علی اصغر در روز عاشورا در مقاتل چگونه ذکر شده است؟

وَلَمّا رَأی الحُسین علیه السلام مَصارِعَ فَتَیانِهُ وَاَحَِبَّته عَزَمَ علی لِقاءِ الْقَوم بِمُهجَته و نادی هَل مِن ذابٍّ یَذُبُّ عَن حرم رسول الله صلی الله علیه وآله، هَل مِن مُوحِّد یَخافُ الله فینا، هَل مِن مُغیثٍ یُغیثُنا یَرجُو الله بِاِ غاثَتِنا هَل مِن مُعین

یَرجوا ما عِندِ الله فی اعانَتِنا ، فَارْتَفعت اَصوات النِّساء بِالعَویل فَتَقَدَّم اِلی بابِ الْخَیمه و قال لِزینَبَ ناوِلینی وَلَدیَ الصَّغیرَ حَتّی اُوَدِّعه فَأخَذَه واَو ما اِلَیه لِیُقَبِّله فَرَماهُ حَرمَلهُ بنُ الکاهِلِ الاَسَدی لَعنَه الله تعالی بِسَهم فَوقع فی نَحرِه فَذَبَحَهُ، فَقال لِزِیْنَب خُذیهِ ثُمَّ تَلَقّی الدَّمَ بِکَفَّیه فَلما اِمْتَلأتا رَمی بِالدَّمِ نَحْوَ السَّماءِ ثُم قالَ هَوَّن علی ما نَزَلَ بی اَنَّهُ بِعَین الله.

با به شهادت رسیدن جوانان بنی هاشم و یاران حضرت حسین علیه السلام، امام خود، با تمام وجود برای رزم با دشمن، به سویشان رفت در حالی که بانگ می زد: آیا مدافعی هست که از حرم رسول خدا صلی الله علیه وآله دفاع کند؟

ادامه مطلب...
۲۰ آبان ۹۲ ، ۰۹:۱۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی صادق زاده

چگونه جی ‌میل خود را رمز گذاری کنید ؟!

این روزها امنیت و حوزه خصوصی در دنیای جدید ارتباطات یک کالای گرانبها است. به خصوص در جایی که شرکتهای بزرگ ارتباطات شما را به شدت زیر نظر دارند و NSA حتی در اتاق آنگلا مرکل از وی جاسوسی میکند! در نتیجه اگر به دنبال کمی امنیت میگردید، نباید SecureGmail را از دست بدهید.

این ابزار یکی از الحاقات (Extention) گوگل کروم است که با نصب آن قادر خواهید بود که ایمیلهایی که با جی میل ارسال میشود را به شکلی مطمئن رمز گذاری کنید.در واقع این افزونه ایمیلهای شما را با استفاده یک رمز عبور کد گذاری میکند که کاربر مقصد برای خواندن آن باید این رمز را در اختیار داشته باشد.

ادامه مطلب...
۲۰ آبان ۹۲ ، ۰۸:۵۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی صادق زاده

عملکرد آنتی ویروستان را خودتان آزمایش کنید!

اگر به دنبال این هستید که از نحوه واکنش و کارکرد آنتی‌ویروس خود در مواجهه با ویروس‌ها خبر‌دار شوید، نیازی نیست ‌خود را با ریسک ‌‌آزمون با یک فلش آلوده یا نمونه‌های خطرناک روبه‌رو سازید. در هر سطحی از تجربه این ابزار برای شما طراحی شده است.

یکی از دغدغه‌های مهم کاربران در خصوص امنیت سیستم‌های یارانه‌ای، نحوه واکنش و کار آنتی ویروس‌ها در برخورد‌ با یک بد‌افزار و یا انواع ‌ویروس‌هاست. هرچند سرانجام کاربران ‌در مواقعی‌ همچون آلوده بودن حافظه جانبی به فایل‌های مخرب ‌ در ‌‌نهایت نحوه عملکرد آنتی ویروس‌ها را درک خواهند کرد، ‌ریسک‌ این موضوع برای کاربران بالاست. زیرا در صورتی که آنتی ویروس به خوبی عمل نکند، نتیجه آن می‌تواند برای کاربر سنگین باشد.

ادامه مطلب...
۱۶ آبان ۹۲ ، ۱۶:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی صادق زاده