آموزش ، اخبار آی تی ، اطلاع رسانی ، ...

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

فایل‌های پاک شده خود را با cipher غیر‌قابل بازیابی کنید

همواره به ما توصیه می شود، ‌فایل‌ها و داده‌های حساس خود را به گونه‌ای پاک‌ کنید که قابل بازیابی نباشند. برای این موضوع چه در رایانه‌های شخصی و چه در گوشی‌های هوشمند نیز ابزارهایی ‌معرفی شده است.

اما جالب اینکه ویندوز در دل خود ابزاری ‌دارد که به سادگی با رونویسی کردن فضای خالی حافظه، فایل‌ها و داده‌های سیستم شما را غیر قابل بازیابی می‌کند.

برای استفاده از این ابزار cmd را اجرا ‌و در آن دستور cipher /w: C را وارد کنید. در این صورت درایو C شما ‌‌کامل پاکسازی خواهد شد. برای هریک از درایو‌ها کافی است که عبارت درایو مورد نظر را در این دستور با حرف C جایگزین کنید (برای نمونه:
cipher /w:D).


حذف دائمی فایل ها
این روند البته کمی زمان‌بر است؛ اما هنگامی که تکمیل شود، حتی حرفه‌ای‌های FBI هم نخواهند توانست از حافظه سیستم شما اطلاعات قابل استفاده‌ای بازیابی کنند!

۲۲ تیر ۹۳ ، ۱۲:۴۹ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
مهدی صادق زاده

بدست آوردن جزئیات یک سخت افزار

برای من خیلی مواقع پیش آمده که اطلاع دقیق تری از یک قطعه سخت افزاری را لازم داشتم ولی نتونستم پیدا کنم. اما امروز با یک سایتی آشنا شدم که برای من جالب بود، سایت دانشنامه قطعات سخت افزاری (WikiDevi) که با هدف پیدا کردن اطلاعات یک قطعه سخت افزاری، با آن آشنا می شویم .

ابتدا به آدرس زیر می رویم :

https://wikidevi.com

دانشنامه سخت افزار

ادامه مطلب...
۱۸ تیر ۹۳ ، ۱۶:۰۱ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی صادق زاده

دانلود بدون محدودیت از Google Play

به خاطر اینکه سایت Google Play ایران را در لیست کشورهای مورد تحریم خود قرار داده، در صورتی که app ی  را برای موبایل آندروید خود بخواهید نصب کنید، با محدودیت نصب مواجه می شوید، راه حل چی میتونه باشه ؟
ادامه مطلب...
۱۷ تیر ۹۳ ، ۱۵:۴۹ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی صادق زاده