آموزش ، اخبار آی تی ، اطلاع رسانی ، ...

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

ایجاد چک باکس(CheckBox) در نرم افزار Word 2013

اگر قرار باشد، پرسش‌نامه دیجیتالی طراحی کنید، نیاز به آن دارید که Check Box‌های شما واقعی ‌و کاربر و مخاطب شما قادر به علامت زدن آن‌ها در‌‌ همان فایل مستند باشد؛ اما برای این منظور چه باید کرد؟

برای این کار باید مجموعه ابزار Developer را به ابزارهای Word بیفزایید. برای این کار ‌نیاز است در ‌تنظیمات Word تغییر کوچکی داشته باشد. برای آغاز به کار در یک فضای خالی بر روی نوار ابزار یا روبان کلیک کرده و گزینه Customize Ribbon را برای شخصی‌سازی روبان برگزینید.

ادامه مطلب...
۱۴ مهر ۹۳ ، ۱۵:۴۷ ۱۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی صادق زاده

جست‌وجو‌ حرفه‌ای با استفاده از عملگرهای گوگل

آیا گمان می‌کنید، می‌توانید ‌در گوگل ‌‌یک جست‌وجو‌ حرفه‌ای داشته باشید؟ بیشتر همین گونه است و کمتر زمانی پیش می‌آید‌ از گوگل چیزی را بخواهید و شما را ناکام ‌گذارد؛ اما آیا از عملگرهای حرفه‌ای در جست‌وجو‌ گوگل با‌خبرید؟ شما می‌توانید با ‌عملگرها‌، ‌جست‌وجو‌ سریع و فوق حرفه‌ای داشته باشید.به موتور جست‌وجو‌ گوگل به ستون خیمه برای بسیاری از ما در استفاده روزمره از اینترنت تبدیل شده است. استفاده کاربران از این موتور جست‌وجو‌ غول‌پیکر‌ در سرتاسر جهان منجر به آن شده ‌که گوگل، ‌اصلی‌ترین مرجع برای بسیاری از این کاربران دانسته شود.

اما در حالی که بسیاری از کاربران از گوگل تنها در حد یک جست‌وجو‌ عادی بهره می‌گیرند‌، این موتور جستجو، قابلیت‌ها و امکانات فوق‌العاده‌ای ‌برای داشتن یک جست‌وجو‌ حرفه‌ای به کاربران ارائه می‌کند. یکی از این موارد حرفه‌ای، عملگر‌ها هستند که شاید بسیاری از شما با آن‌ها آشنا نباشید.

این عملگر‌ها می‌توانند جست‌وجو‌ شما را به یک جست‌وجو‌ دقیق، سریع و حرفه‌ای تبدیل کند. در اینفوگرافی زیر می‌توانید کاربرد این عملگر‌ها را ببینید.

جستجوی حرفه ای در گوگل

۰۹ مهر ۹۳ ، ۱۳:۱۲ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
مهدی صادق زاده

حافظه هیبریدی چیست و چه تفاوتی با HDD و SSD دارد؟

آیا برای نخستین بار است که نام حافظه یا دیسک سخت هیبریدی به گوش شما می‌رسد؟ قطعا شما تنها نیستید و بسیاری دیگر نیز در این زمینه چیزی نشنیده‌اند. این فن آوری جدید بوده و هنوز به شکل انبوه در بازار سخت افزار وجود ندارد و در نتیجه اطلاعات چندانی از آن نزد عموم کاربران موجود نیست؛ اما بگذارید شما را با این درایو‌ها آشنا سازیم.

امروز می‌خواهیم درباره حافظه‌های هیبریدی، نحوه کار و مزایای آن‌ها صحبت کنیم؛ تا آنجا که خلاصه وار می‌توان گفت، تفاوت این نوع از حافظه با دو نوع SSD و HDD در نحوه کش کردن داده‌هاست. کش کردن داده‌ها به عملیات ذخیره داد‌های تازه استفاده شده برای کاربری آتی اطلاق می‌شود که عموما بین RAM و CPU انجام می‌شود. این امر منجر به سریع شدن محاسبات آتی و صرفه جویی در زمان می‌شود.

درایو یا حافظه هیبریدی هم عملیات کش داده‌ها را انجام می‌دهد؛ اما نه در بین RAM و CPU بلکه بین RAM و خود حافظه.


ادامه مطلب...
۰۴ مهر ۹۳ ، ۲۱:۵۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی صادق زاده

جزوه آموزش اعراب گذاری در Word

جزوه آموزش اعراب گذاری در Word که مناسب جهت تدریس در کلاسهای آموزشی و مدرسین دروس عربی، قرآن، دینی می باشد.


نویسنده : مهدی صادق زاده

نگارش نرم افزار : Word 2007,2010,2013

نوع فایل : PDF

فایل جزوه : دانلود
۰۳ مهر ۹۳ ، ۱۵:۵۴ ۵ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
مهدی صادق زاده