معمولا کاربران با استفاده از نرم افزارهای جانبی اقدام به تبدیل فرمت های مختلف از فایلهای متفاوت میکنند. تبدیل انواع فایل صوتی، تصویری، تبدیل فایلهای متنی به PDF و تبدیل انواع فرمت تصاویر همگی با نرم افزارهای خاص خود انجام میشود. اما این ابزار آنلاین هر فایلی با هر فرمتی را برای شما به رایگان تبدیل میکند.

تبدیل فایلها و فرمت های مختلف به یکدیگر اقدامی است که اغلب کاربران با آن سر و کار خواهند داشت. به خصوص تبدیل فرمت های صوتی و تصویری چیزی است که این روزها به یکی از اقدامات معمول کاربران تبدیل شده است.

اما تبدیل فرمت های مختلف به یکدیگر نیازمند آن است که شما برای تبدیل هر کدام از انواع فایلها نرم افزار مخصوص به آن را در اختیار داشته باشید. اما با این ایده چطور هستید که ابزاری را در اختیار داشته باشید که به وسیله آن بدون نیاز به دانلود هیچ Converter بتوانید تمامی فایلها و فرمت ها را تبدیل کنید؟

خوشبختانه اکنون ابزاری وجود دارد که به سهولت و بدون توجه به فرمت فایل شما، انواع فایلها را به یکدیگر تبدیل میکند. این ابزار Convert Files است که یک ابزار تحت وب بوده و برای تبدیل انواع فایل طراحی شده است:

تبدیل فایل آنلاین

نکته جالب در خصوص این ابزار آنلاین این است که حجم گسترده ای از فرمت ها برای ورودی و خروجی پشتیبانی میکند که دامنه آنها فایلهای متنی، ویدئو، صوتی، PDF و تصاویر را در بر میگیرد. همچنین استفاده از این ابزار هیچ نیازی به ایجاد حساب کاربری ندارد و به محض ورود میتوانید عملیات تبدیل فایلها را شروع کنید.

برای شروع به استفاده از این ابزار کافی است که وارد صفحه اصلی وب سایت آن به آدرس زیر بشوید:

http://www.convertfiles.com

در این صفحه با جعبه سبز رنگی مواجه میشوید که عنوان آن Select File to Convert است. در این جعبه گزینه ای برای آپلود کردن فایل مورد نظر از روی سیستم خود یا دانلود مستیم آن از روی URL آن در یک وب سایت دیگر را در اختیار دارید:



در هر دو صورت بعد از انتخاب فایل این ابزار به شکل خودکار فرمت آن را تشخیص میدهد و شما میتوانید این تشخیص را در قسمت Input Format box تایید کنید:



همچنین برای تعیین فرمت خروجی فایل بعد از تبدیل میتوانید از قسمت Output Format اقدام کنید. با توجه به نوع فایل ورودی، تمامی فرمت های مربوط به تبدیل آن برای شما به نمایش در می آید و میتوانید فرمت مورد نظر خود را انتخاب کنید:




علیرغم نقاط قوت این ابزار آنلاین از جمله پشتیبانی از تقریبا همه انواع فایل و فرمت، یک نقطه ضعف نیز دارد. اینکه از تبدیل چندی فایل به شکل همزمان پشتیبانی نمیکند و برای تبدیل تعداد زیادی ایل باید هر کدام را به شکل جداگانه تبدیل کنید.

همچنین نکته مهم اینکه این ابزار از یک کانال ارتباطی امن و رمز گذاری شده استفاده نمیکند، در نتیجه توصیه آن است که برای تبدیل فایلهای حاوی اطلاعات حساس، از این ابزار استفاده نکنید.

در نهایت اما باید گفت که این ابزار یکی از بهترین و موثر ترین ابزارهای آنلاین برای تبدیل فایلهای مختلف است و سهولت کار با آن یک نکته جالب توجه در کنار پشتیبانی از انواع فایل و فرمت.


منبع : تابناک