تابحال شاید با مشکلات و خواسته های زیر برخورد کرده باشید :

1- مودم ADSL دارید که قابلیت وایرلس داره ولی مودم توسط شرکت ISP پشتیبانی نمی شود و در نتیجه نمیتوان وایرلس را به اشتراک گذاشت و مثلا در موبایل خود از WiFi استفاده نمود.(مانند مودم من که Linksys است و با صبانت مشکل داره !!؟ )

2- در محیطی قرار دارید که اینترنت وایرلس داره و توسط لب تاپ دریافت میشه ولی بخاطر تنظیمات خاص ، توسط موبایل قابل دریافت نیست.

3- به هر دلیلی مایلید که اینترنت Dialup,LAN و کابلی یا وایرلس را از طریق لب تاپ یا PC خود که دارای کارت شبکه وایرلس است را به اشتراک بگذارید.

Virtual Router Plus

جهت انجام این کار روشهای مختلفی وجود داره که راحت ترین روش استفاده از نرم افزار OpenSource و ساده Virtual Router Plus است که به اصطلاح سایت سازنده قابلیت Virtual Wifi Hotspot دارد.و میتواند یک اتصال امن برقرار نماید.

ابتدا برنامه را از این لینک دانلود کنید و توجه داشته باشید که این برنامه بر روی ویندوزهای زیر قابل اجرا میباشد:

Windows 7, Windows 8, Windows Server 2008 R2 and Windows Server 2012

حال برنامه را نصب و اجرا نمایید.

توجه : این برنامه احتیاج به   NET Framework 3.5 دارد و اگر در ویندوز 8 اجرا نمایید با پیغامی مواجه میشوید که لازم است بسته NET Framework 3.5 for Windows 8 را از اینترنت دانلود نمایید و نصب نمایید.قابل ذکر است که حتما باید نسخه مربوط به ویندوز 8 باشد.

پس از اجرا ، تصویر زیر ظاهر شده و لازم است نامی برای SSID و رمز عبور موردعلاقه خود را نوشته وکانکشنی که به اینترنت وصل می شوید را از گزینه Shared Connection انتخاب و دکمه Start Virtual Router Plus را کلیک کرده تا اینترنت بصورت وایرلس به اشتراک گذاشته شود و دستگاههای دیگر از طریق WiFi قابل ارتباط باشد.

Virtual Router Plus

توجه : اگه در هنگام زدن start پیغام خطایی ظاهر شد ، احتمالا کارت وایرلس فعال نیست.


منبع : virtualrouterplus.com